Agramkow i Sønderborg udvikler og producerer udstyr til påfyldning og aftapning af væsker, hvor kundekredsen består af køleskabsproducenter, bilfabrikker og bilværksteder.
Dansk Ejerkapital kom med i Agramkow i 1999. Baggrunden var, at selskabet havde realiseret et stort negativt resultat i 1998 og var på vej til at gøre det samme i 1999. De to daværende aktionærer kunne ikke selv løse problemet og bad derfor Kapital Danmark om at komme med i ejerkredsen. Samtidig med Dansk Ejerkapitals investering blev der indsat en ny administrerende direktør og ny bestyrelsesformand.
De to fik godt styr på virksomheden, fik vendt udviklingen og opnåede ganske pæne resultater.
Fra 2004 løb selskabet dog ind i problemer igen. Det blev besluttet at sælge ejendommen, som selskabet producerede i, hvilket reddede årets resultat. Ligeledes blev det besluttet at sætte det amerikanske selskab til salg.
Afslutningen på forløbet blev dog, at Dansk Ejerkapital sammen med Christian Cordsen købte de eksisterende aktionærer ud, og etablerede et 50-50 ejerskab. Med stor dygtighed – og godt købmandsskab – lykkedes det Christian Cordsen som direktør at gøre selskabet til en velindtjenende virksomhed på baggrund af såvel stigende dækningsgrader som faldende administrative omkostninger.
I de efterfølgende år fik Dansk Ejerkapital løbende henvendelser fra potentielle købere angående Agramkow. En velfungerende organisation med en stærk placering på markedet gjorde selskabet til en interessant virksomhed – ikke mindst for de store spillere i branchen. De to aktionærer besluttede derfor i begyndelsen af 2010 at kigge nærmere på muligheden for et salg af virksomheden.
Resultatet blev, at det amerikanske selskab, der producerer udstyr til bilværkstederne, i 2010 blev solgt til Bosch, der er stor på biludstyr, men i USA manglede en god indgangsvinkel til de amerikanske bilværksteder.
Samtidig var der drøftelser med tyske Dürr, der er en af verdens ledende producenter af udstyr til bilfabrikker. Resultatet blev, at Dürr medio 2011 overtog Dansk Ejerkapitals aktier i Agramkow. Der har således været tale om et såkaldt ”industrielt salg”, altså et salg til spillere inden for branchen. Det er som oftest det økonomisk mest interessante, da denne type køber kan få andre gevinster end blot indtjeningen i selve selskabet, typisk i form af etablering på nye markeder, mulighed for større salg af egne produkter, synergier på omkostningssiden osv.